Voor iedere klacht een juiste behandeling!

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag, zoek dan hier je antwoord

Verzekering

Heeft mijn kind tot 18 jaar recht op fysiotherapie?

Ja, jouw kind heeft recht op 18 zittingen vanuit de basisverzekering.

Wie betaalt mijn behandelingen fysiotherapie vanaf boven de 18 jaar?

Jouw behandelingen fysiotherapie worden vergoed door de zorgverzekering vanuit de aanvullende polis. Je kunt bij jouw zorgverzekering navragen/kijken hoeveel behandelingen vergoed worden. Er kan een verschil zitten in het aantal fysiotherapie- en manueletherapiebehandelingen.

Ik heb een operatie ondergaan aan een van mijn gewrichten, hoe wordt fysiotherapie dan vergoed?

De eerste 20 behandelingen worden vergoed uit jouw aanvullende verzekering en de rest uit de basisverzekering tot 12 maanden na de operatie.

Gaat fysiotherapie ten koste van mijn eigen risico?

Fysiotherapie uit de aanvullende verzekering gaat niet ten koste van het eigen risico, fysiotherapie uit de basisverzekering wel.

Heb ik een verwijzing van de huisarts of een specialist nodig?

Nee, je kunt zonder verwijzing naar de fysiotherapeut. Uitzondering op de regel: Heb je een klacht betreffende een chronische indicatie, dan is een verwijzing wel verplicht. Sinds 2017 kunnen wij ook aan huis behandelen zonder verwijzing.

Wat wordt nu precies onder een chronische aandoening verstaan?

Deze aandoening moet dan voorkomen op de zogenaamde lijst Borst.

Ik heb een chronische klacht, kom ik in aanmerking voor een chronische indicatie?

Dit is niet vanzelfsprekend. Je kunt voor een chronische indicatie in aanmerking komen als je een aandoening hebt die voorkomt op de `lijst Borst´. In alle gevallen is een verwijzing van jouw specialist dan noodzakelijk. Voor overige aandoeningen die niet op deze lijst staan zal vergoeding plaatsvinden uit de aanvullende verzekering.

Staan jullie ingeschreven bij het Kwaliteitsregister van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)?

Ja, onze therapeuten voldoen aan de door de KNGF gestelde kwaliteitseisen en zijn geregistreerd in het Centraal Kwaliteitsregister van het KNGF.

Een afspraak maken

Hoe kan ik een afspraak maken?

Dat kan telefonisch via 0342-422997 of via het afsprakenformulier op deze website. Je bent ook welkom op een van onze locaties om persoonlijk een afspraak te komen maken.

Zijn jullie ook in de avond en op zaterdag open?

Ja, maandag tot en met donderdag zijn wij tot 21.00 uur geopend. Op vrijdag tot 17.00 uur. In het weekend zijn wij geopend op zaterdagochtend van 8.00 tot 12.00 uur.

Is er een wachtlijst?

Wij hebben geen wachtlijst. Heb je specifieke voorkeuren voor een therapeut of locatie, dan kan het zijn dat het langer duurt voor je een afspraak hebt.

Kan ik mijn afspraak verzetten of wijzigen?

Ja, mits je dat minimaal 24 uur voor jouw afspraak doorgeeft, kan de afspraak kosteloos verschoven worden. Valt het afzeggen van de afspraak binnen de 24 uur voor jouw eerstvolgende afspraak, dan wordt het gezien als een behandeling en zullen de kosten in rekening worden gebracht.

Mocht je in het weekend willen afzeggen, dan kan dit ook via mail of voicemail. We rekenen dan vanaf de tijd dat we jouw bericht ontvangen hebben.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Dat is sterk afhankelijk van jouw klacht. Na anamnese en onderzoek kan jouw therapeut hier een inschatting van geven.

Kan ik ook aan huis worden behandeld?

Ja, als je niet in staat bent om zelf te komen en je kunt ook niemand vragen om je te brengen, dan komen wij bij je thuis. Sinds 2017 kunnen wij ook aan huis behandelen zonder verwijzing.

Ik wil graag een afspraak op een specifieke locatie of bij een specifieke therapeut, kan dat?

Wij proberen bij het inplannen van de afspraak zoveel mogelijk rekening te houden met jouw wens.

Ik wil graag door een vrouw behandeld worden, kan dat?

Ja, je kunt dit aangeven tijdens het maken van jouw afspraak.

Heb ik altijd dezelfde therapeut?

We proberen zoveel mogelijk de fysiotherapiebehandelingen te laten uitvoeren door dezelfde therapeut. In een aantal gevallen, bijvoorbeeld bij vakantie, ziekte of als er een specialisatie nodig is om jouw klacht sneller te herstellen, kan het voorkomen dat je van therapeut wisselt. Indien je zelf liever van therapeut wisselt, dan kun je dit gerust aangeven.

Jouw (eerste) afspraak

Moet ik speciale kleding aan?

Dit is op de eerste afspraak nog niet nodig. Het kan zijn dat je bij de volgende afspraak moet sporten, dan is sportkleding misschien handig. Heb je een afspraak voor een loopanalyse, dan zijn jouw eigen hardloopschoenen wel zo prettig.

Moet ik voor mijn afspraak nog iets meenemen naar de fysiotherapeut?

Buiten jouw verzekeringspas, identiteitsbewijs en eventuele verwijsbrief om hoef je niks mee te nemen voor de eerste afspraak. Handdoeken e.d. zijn op de praktijk aanwezig.

Hoe lang moet ik wachten op de therapeut?

Wij doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen, de therapeuten wisselen dan ook vaak op tijd van patiënt. Het kan voorkomen dat je toch even moet wachten.

Hoe lang duurt een afspraak?

Afspraken worden per 30 minuten gepland, waarvan 20 tot 25 minuten behandeltijd en 5 tot 10 minuten huidige stand van zaken bespreken / voortgang / omkleedtijd / administratietijd / nieuwe afspraak maken / ophalen uit de wachtkamer.

Wat doen jullie aan mijn persoonlijke veiligheid en privacy?

Alle fysiotherapeuten hebben een reanimatiediploma en er is een AED aanwezig. Ook is er altijd iemand aanwezig van de BHV. Wij houden ons aan de privacy via een privacyreglement. Dit reglement kun je nalezen in de wachtruimte van de praktijk.

Telefonische bereikbaarheid

Ik moet lang wachten aan de telefoon, hoe kan dat?

Onze Front Office krijgt alle telefoontjes binnen. Wij proberen de wachttijd hiervan zo kort mogelijk te houden door het gebruik van meerdere lijnen. Toch kan het voorkomen dat we bijvoorbeeld een nieuwe cliënt in moeten voeren of een cliënt aan het helpen zijn met het passen van een brace. Dit vergt even tijd.

Zijn jullie ook 's avonds bereikbaar?

Ja, wij zijn bereikbaar op de volgende momenten:
– maandag tot vrijdag van 08:00 uur tot 17:00 uur
– zaterdag van 08.30 tot 10.30 uur

Zijn jullie in de weekenden bereikbaar?

Ja, wij zijn bereikbaar in het weekend.

– zaterdag van 08.30 tot 10.30 uur

Kan ik ook in de lunchpauze bellen?

Ja, tijdens de lunchpauze zijn onze mensen van de Front Office gewoon aanwezig. Het kan zijn dat de wachttijd iets langer is, aangezien we dan minder lijnen open hebben.

Wat als ik vanwege het weekend niet 24 uur van tevoren kan afbellen?

In het weekend kun je onze voicemail inspreken. Zo kun je ook in het weekend de afspraak 24 uur van tevoren annuleren. De voicemail wordt maandagochtend afgeluisterd en afgehandeld.

Op zaterdag zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 08.30 en 10.30 uur.

Krijg ik altijd een herinnering-mail?

We doen ons best, maar het kan zijn dat door een technische fout de mail er niet uit gaat of dat jouw account niet gekoppeld staat aan jouw afspraak. Zorg dus dat je altijd de afspraak duidelijk noteert.

Hulpmiddelen

Hoe lang mag ik een hulpmiddel lenen?

Wij lenen enkel hoofdkussens en trapfietsen uit. Een hoofdkussen kan voor 3 nachten gratis worden geleend om te testen. Voor het lenen van een trapfiets rekenen wij per week € 4.50 tot een maximum van € 15.00.

Ik wil een brace kopen, hoe moet dat?

Je kunt de winkel dagelijks bezoeken zonder afspraak (openingstijden: 08.00-17.00 uur) op de locatie Nieuwe Markt of De Burgt. Vakkundig personeel helpt en adviseert je graag bij jouw aanschaf. De prijzen van braces lopen uiteen. Kijk voor de huidige prijzen op de Blessurewijzer.nu.

Stel een vraag

Staat uw vraag en antwoord er niet bij? Vul dan onderstaande formulier in.

Angela Sikken

Administratie

a.sikken@centrumevers.nl

“Vriendelijk, gezellig, kletskous en meelevend!”

Yolanda Kraak

Administratie

y.kraak@centrumevers.nl

“Belangerijke spil in het CE team!”

Testimonial

Mw. J. Vonk (60)

Revalidatie

“Communicatie lijnen zijn snel en direct. Faciliteiten op locatie Van Zuijlen van Nieveltlaan kunnen beter. Wat ik mis zijn kleedkamers en douches.”